Alla vill inte vara smala

Förresten, innan jag lägger mig så måste jag bara skriva ett inlägg om detta. Det har gått mig på nerverna så länge, men jag har glömt att skriva om det.

Hela den här hysterin mellan Blondinbella och Katrin. Och nu har Malin Wollin också skrivit om det, och säkerligen en jävla massa andra. Malin säger bland annat att det är dumheter att säga till sina barn att det inte spelar roll hur man ser ut, vilket hon tycker att det gör.

För att citera i hennes inlägg "Sluta ljuga - det spelar visst roll hur man ser ut": "Det är lätt att vara snygg och smal. Det är svårt att vara tjock och ful."

För det första, vem bestämmer att det är snyggt att vara smal? Väldigt många tycker att det är snyggare att ha lite mer kött på benen. Ja, det finns även dom som älskar människor som är gravt överviktiga. Är det snyggt att vara smal bara för att en tjej i Sverige säger att det är så? Bara för att en massa modeller är så smala att deras revben syns och dom inte har någon rumpa?

Och vem har sagt vad som är fult? En vikt har inte med fult och snyggt att göra för det första, och då måste hon ju mena att "fula människor" inte har en chans att få ett lätt liv, med andra ord är du i så fall körd. Hmm. Är det då hon som bestämmer vem som är snygg och vem som är ful? Det finns ALLTID någon som tycker att man är ful och någon som tycker att man är snygg, därför borde det inte ens diskuteras kring detta. Allas smak är olika.

Vilket Katrin inte verkar hålla med om. Katrin har skrivit i ett inlägg (minns faktiskt inte vilket det var, läste det för ett tag sen) att alla vill vara smala. Jag undrar då om hon har pratat med alla människor och faktiskt fått detta konstaterat. Det är löjligt att säga att alla vill vara smala, för det vill dom inte. Det finns människor som hoppas på att gå upp i vikt, det finns normalbyggda människor som vill stanna normalbyggda, det finns dom som bygger muskler och bara vill ha fler och större. Ingen av dessa är ju smala, och vill inte vara det heller.

Malin nämner också att man inte ska svälta sig själv, men att man kan äta nyttigare.. Att "En kropp som bara är smal är ingen lycklig kropp." Jag är inte smal och har aldrig varit det. Men jag har aldrig varit tjock heller. Jag äter nyttigt för att jag vill det, för att jag tycker om det, men jag är inte smal för det. Hon pratar precis som att allas kropp ser ut som hennes, som att hon har svar på allas viktproblem.

Det räcker inte för alla människor att äta gott fast i normal mängd för att gå ner i vikt. Alla ser olika ut, alla är vackra i någons ögon, så varför ska då alla sträva efter att se ut som varandra? Jag tycker personligen att det är snyggare att vara smal, men jag har sett väldigt många snygga tjejer och killar som har lite extra kilon, och det finns många som älskar dessa extra kilona.

Jag tycker alltså att det är dags för tjejerna att lägga ner det här snacket nu, det börjar ju bli riktigt löjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0