Insider

Okej, nu får jag spel. Jag och mamma tittade på reprisen av Insider igår då familjen Grönfors ännu en gång var med. Denna gången hade dom huggit en man med en yxa (!!!!!!!) i huvudet tre gånger tror jag det var. Ena gången kom yxan rakt över näsan och hans öga åkte ut, och familjen är fortfarande på fri fot. Det var alla bröder och pappan som var inblandade i detta. Vissa delar av attentatet finns till och med på film då mannen som blev utsatt hade satt en kamera på hans bil innan han gick ut. Ni kan lästa mer om detta här.

När familjen blir intervjuade säger de hela tiden; "det är hemskt att vi blir anklagade för något sånt här" och "detta är ett fruktansvärt program, skäms ni inte? Vi har sett var ni sagt om oss" osvosv. Att de ens har mage och säga något sånt. De tror säkert på sig själva, de tycker säkert synd om sig själva på riktigt.

Helt jävla seriöst, hur är det med rättssystemet i Sverige? Detta är inte första gången något sånt här har hänt.
Familjen har bott i ett hus i Vojakkala i 22 år nu, och de har terroriserat vartenda familj som har bott bredvid dem. Det har varit allt från hot, slänga ur sig väldigt fula ord, stenkasning, intrång på tomt osv. Listan är hur lång som helst. Polisen har under denna tid tillkallats flera hundratals gånger, och även de blir utsatta. En av gångerna då polisen blev kallad till platsen skriker familjen "hora" till en polis flertal gånger. Hon säger bara "sluta nu, så kan ni inte hålla på". Detta finns på film.

Det var en man som som blev knivhuggen i ryggen, tre gånger tror jag det var, och den enda som dömdes var den ena brodern, och han dömdes endast till två års psykisk vård. Är detta verkligen rätt?

Det finns en psykolog som varit med i Insider tidigare som menar på att myndigheterna inte vågar hantera familjen eftersom att de vill inte bli märkta som rasister.

Hur sjukt är inte det? Bara för att de inte är svenskar så ska de inte avtjäna det straff de förtjänar? Jag blir så jävla sur när jag hör sånt här. Jag har sett program om denna familjen innan och det är inte nådigt. De har blivit fångade på film flertal gånger då grannarna filmat allt de gjort. Det finns ett hus i området där familjen bor som stått tomt i flera år eftersom att ingen vill bo där.

Jag kan säga så mycket som att jag är själv inte svensk, men jag hade aldrig uppfattat myndigheterna som rasister om HELA familjen hade dömts till livstidsfängelse i Bangkok helt ärligt. Jag hade uppfattat det som rättvist. Så många som får lida för att familjen fortfarande är på fri fot. AH, jag blir så jävla arg!!

Tycker ni detta är rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0